T(a)LK — Mahou Shoujo Site, Episode 8: The calm before the storm

‘Cause, y’know, “tempest” :p

SO, this is the last one on the docket for my delayed T(a)LK posts, and whaddaya know, I can push them out fast enough (xD). It’s more of a time management thing that I figured out though if anything; with me wanting to do these in one sitting before as opposed to formatting a little bit at a time each day which is what I did here. By the time this goes up though, I believe Episode 9 should’ve already aired, but with the way we schedule our talks I always end up posting a day or two late anyways, so hopefully I/we can get back on track with that one.

But for now — Episode 8!



Leap
(꒪⌓꒪)
A beach episode… So much for a Yatsumura death flag (it still is kinda). But really, a beach episode, lol, who saw that coming?


TPAB
(✿´ ꒳ ` )
We also saw the first significant death in the series, and it’s not a magical girl, and a magical girl didn’t kill him.


Keiko
(๑ˊ▵ॢˋ̥๑)
It did feel quite random. I thought I’d missed an ep or something.
It’s true though. The stalker died but it was still due to a stick.


Leap
( ^o^);; 
“Significant” might be too much, but yeah.


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
Three characters were severely hospitalized, but a guy outside the loop dies first.
Hey, Nijimin’s stalker is a fave of mine.


Leap
(。•́︿•̀。)
Mine too, but man what a way to go.


Keiko
(´・×・`)
He was quite the character.
But, well, the girls can’t be dying just yet and he was looking more and more likely to get killed with each appearance.
His death was something. Big bro doesn’t hold back at all.


TPAB
( ・᷄ㅂლ )
Yeah, he didn’t deserve that death as much as we clearly didn’t need a beach episode
This anime opened with child abuse and a kitten being run over by a train.


Leap
 ( ^o^);;
We’re skipping frames though, or do we not want to talk about magical girls doing cute magical girl things? xD


Keiko
(;¬_¬) 
What’s there to talk about there? Literally as you said, it was cute magical girls doing cute magical girl things and nothing more.
More than anything it just felt out of place this far into the plot.


TPAB
(〃´o`)=3
The entire fluff episode seems like a death flag to be honest.


Leap
( ^o^);;
Not much if at all really happened yeap, but it kicked off the episode so might as well bring it up, lol, Nijimin and Shioi’s interactions felt so weird.
And yeah, like I said last time, the whole beach thing was already sort of death flag-y when Yatsumura brought it up before.


Keiko
“(._.(˙ ¯ ˙ )
Yeah it felt like they were friends and not two people who are basically enemies
That’s true. We already knew her days were numbered before this trip to the beach


TPAB
(๑≧౪≦)
To be fair, I did stare at Otokonoko hoping to see a bulge… but little did I know that all the bulge will be saved for later… Oh yeah, they revealed why MC was crying last ep. Yatsumura will die soon yep


Leap
(꒪⌓꒪)
Speaking of Otokonoko…
You know what I realized this ep that I believe to be his brilliant purpose as a character that I think we all overlooked last episode?


Keiko
(・o・。)
What? 😮


Leap
(꒪⌓꒪)
He was basically confirmation that boys/men can use sticks.
Big Bro was a lock since last episode ago, haha!


Keiko
(゚Д゚||)
OMG that’s true! We didn’t consider that at all…


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
I guess this means adults can also use them, which opens the door for the Detective Guy.


Keiko
“(._.(˙ ¯ ˙ )
Yeah… he has been appearing quite frequently and he seems to suspect the fan’s “suicide” as well. Plus it’s very likely he has Yatsumura and Aya’s sticks…


Leap
( ˙ ¯ ˙)._.)”
There really is nowhere else they could be at this point.
I’m still on the fence as to whether he’s good or bad though…
But if he has his sights on Big Bro, then..


Keiko
(・o・。)
Same here. I’m not sure whose side he’ll be on…
Hahaha that’ll be something!



Leap
(꒪⌓꒪)
Duuuuuude, Big Bro got the panties!


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
And yknow what, i have a big problem with how big bro obtained the panties. Yatsumura is such a smart character, why did she leave it in a public locker of all places?


Keiko
“(>ლ)”
Yeah Yatsumura could have done more than simply leave it in her locker!
That’s just asking for it to get stolen


Leap
( ^o^);;
Yeah. Huge misstep.
But, well, It was a surprise trip that she couldn’t prepare for?


Keiko
(・o・。)
Maybe…


Leap
(;^o^\)
Should’ve just wore ’em. Even Shioi said as much (xD)


TPAB
( ・᷄ㅂლ )
Yatsumura is so much more smarter than that though.


Leap
(^_^)
She has Aya in the brain now.


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
Yeah, Aya made her soft.


Keiko
(´・×・`)
Yeah I expected Yatsumura to do something better than that.
lol Aya made her brain turn to mush.


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
I’d personally bury it. It’s such an OP stick, I wouldn’t leave it in a locker.


Leap
(˘ω˘ ≡ ˘ω˘)
I’d put it in a pants drawer or something — hiding leaves in a forest y’know xD


Keiko
Σ(^▽^ )
Yeah that would have been the easiest way to hide it


TPAB
( ° o°)!
How did Big Bro even know Yatsumura will bring the panties with her?
He only talked to Nijimin,


Keiko
(≧∇≦*)
He just knew because his big bro after all


Leap
(꒪⌓꒪)
Nijimin probably told him that Yastumura wouldn’t leave it at their place — and he could’ve tailed Aya and Yatsumura on their little outing knowing all that.


Keiko
“(._.(˙ ¯ ˙ )
True… Yatsumura wasn’t going to leave it behind.


TPAB
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Also, if Otokonoko can sense Aya is hiding a secret, why was no alarm bells rang when Nijimin talked to big bro??


Leap
┬┬◡ノ(° -°ノ)
Maybe she has to actively look into someone’s thoughts.


Keiko
(・o・。)
Probably
Or she met big bro and told him everything before she met Otokonoko.


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
Nah, they all meet at the park. But, ok, that could work.
It just feels kinda lazy this is how Big Bro achieves his big break.
Not killing someone for it, but just being handed it by contrived plot devices.


Leap
ヾ(・ω・。)シ
Nah, he worked Nijimin a fair bit.
Granted it was easy work, but still.


Keiko
(≧∇≦*)
Yeah he had to work with Nijimin lol
But now he has the pants and He already made his first kill


Leap
( ^o^);;
I doubt he actually has to wear the thing for it to work.
But, well, he wears it (xD)


TPAB
(✿´ ꒳ ` )
It’s for added shock
Because I was — intensely — shocked by it.


Keiko
“(._.(˙ ¯ ˙ )
True… that was all shock factor.
Did not see that coming at all.


Leap
( ^o^);;
I doubt no one that hasn’t read the manga did, but to be fair to us three, we were calling for it ever since the panties became a thing


TPAB
(✿´ ꒳ ` )
That, or he becomes an admin. It was always at the back of my mind, but i always keep saying “nah, becoming an admin makes more sense” and whoop, look at him now.


Keiko
(≧∇≦*)
True…. we knew he’d get his hands on it.
There was no avoiding that one.



Leap
(꒪⌓꒪)
Well, wouldn’t have had it any other way really. I’m glad he has ’em now. that smile he gave Aya was all kinds of freaky.


TPAB
o(^▽^)o
lol, I laughed at that. His face was like “I’m coming to get ya” Hahaha!


Keiko
(≧∇≦*)
His expression was priceless lol


Leap
(ノ◇≦)
The “hehe” at the end was killer.


Keiko
(≧∇≦*)
Hahaha! True, lol
And he can control Nijimin now if he wanted to with his new power so this’ll be interesting.


Leap
(꒪⌓꒪)
Speaking of, any guesses on what he whispered to her?


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
Prolly turned her into a slave, for his ego, or something.


Keiko
(´・×・`)
It could be anything but I feel like he’s ready to drop the act.
Might as well call her his slave or something.


TPAB
( ・᷄ㅂლ )
Also, why was Aya torn up about not telling the others big bro has the panties???
If I was her, it’s a good excuse to finally kill him.


Keiko
w(°o°)w
Yeah that had me confused as well.
He has the best torture device now… Why would she keep silent?


Leap
( ^o^);;
I was thinking he’d go the extra mile and make her his pet or something, to go with the whole DogPlay bit.
Because she’s Aya and he still cares for her brother for some reason, lol


Keiko
“(>ლ)”
He might. He does have a twisted personality after all.
After everything he’s done, she still cares for him? Just how much of a blockhead is she?


TPAB
( ・᷄ㅂლ )
She didn’t realize his Big Bro will kill her new friends. It’s stupid. She prolly enjoys being tied up with a rope. She and the the girl in DL has something in common, lol


Leap
(。•́︿•̀。)
She has an army of magical girls ready to pounce on the guy, sadly that might not even be enough now.


Keiko
(・o・。)
That’s true. Now that he has the pants and probably Nijimin under his control as well, it might as well be too late for them.


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
He can literally just say “kill yourself” without even getting out of a chair, lol


Leap
( ° o° )!
Did he bleed anywhere?


TPAB
(/  ‘з’)/
i wonder how this will affect the admin capturing…
Oh my gawd, he didn’t bleed, lol


Keiko
(≧∇≦*)
Yeah he didn’t bleed did he lol


Leap
( ^o^);;
Oh it puts a wrench in the plan for sure.


TPAB
(✿´ ꒳ ` )
Sarina is still on the loose as well…


Keiko
(≧∇≦*)
I can’t wait to see how they react to it lol



TPAB
(✿´ ꒳ ` )
Not to mention the detective is still yet to play a part.


Keiko
(´・×・`)
Yeah…. wonder what she’s getting up to.
It’ll be interesting to see where he falls into all of this.


TPAB
(๑°o°๑)
BTW guys, Nana was in a swimwear, that blew my mind.


Leap
( ° o° )!
Probs overseeing her girls, lol
Wait, shouldn’t she know about the panties situation then?


Keiko
(≧∇≦*)
Yeah lol maybe she was at the beach as well.


TPAB
(๑°o°๑)
Yeah, she could’ve been one of them, maybe.


Keiko
(・o・。)
Oh yeah that would make sense…
Maybe she does know but isn’t saying anything?


Leap
( ^o^);;
Big Bro messing Aya up would work in the admins’ favor yep.


Keiko
“(._.(˙ ¯ ˙ )
Exactly and I have a feeling he doesn’t know the stick drains his life.


Leap
( ^o^);;
But like with Nijimin, we don’t know the extent as to how much the panties actually hurt their lifespans.


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
With such an OP power, I hope it kills them early, lol


Keiko
(・o・。)
Haha! It should but I doubt that’s the case.


Leap
;;(^o^ )
But Otokonoko would’ve said something like she did with Yatsumura.


TPAB
(✿´ ꒳ ` )
Nana in swimwear stood out, because the other admins were complaining about him having so much fun. I think Otokonoko is an admin.


Leap
(≧౪≦๑)
I think it’s the butler, lol


Keiko
ヾ(・ω・。)シ
Yeah if it’s anyone, it’s the butler lol
Otokonoko doesn’t really fit the bill.


Leap
(꒪⌓꒪)
Oh duuuude, I just realized.
The badass girl in the chair in the OP was Otokonoko!


TPAB
(๑°o°๑)
Yeah, he looks weird there, right? Like he’s a villain?!
*dun dun ddddduuuuuuunnnnnnn*



Leap
(´・×・`)
it’s sad that I only realized because she bled from her head


TPAB
(。•́︿•̀。)
From her scalp, right? Sounds awful.


Leap
( ^o^);;
Makes sense with what her power is really.


Keiko
“(._.(˙ ¯ ˙ )
Yeah her power is related to the brain so makes sense she bleeds from her scalp. It doesn’t look very pleasant though…. seems like a pain if the blood gets in her eyes or something.


Leap
(ノ◇≦)
There’s no hiding that one too (xD)


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
Her powers seem too OP.
I’d bet my other kidney she’s an admin.


Leap
(´・×・`)
Nah,she’s like Professor X, lol


Keiko
(≧∇≦*)
Yeah there’s no way you can hide that lol
Yeah she is with her telepathy and all.


Leap
( ^o^);;
Doubt she’s an admin though, but she’s also being oddly knowledgeable.


Keiko
(・o・。)
I don’t see why an admin would need a stick which is why I don’t think she’s one. Yeah she seems to be keeping a tab on everyone and what they’re thinking.


TPAB
( ・᷄ㅂ・᷅ )
She could be like that bad guy in SAO. She just feels like playing along (xD) But it’s a wild theory, lol, I just find her suspicious.


Leap
( ^o^);;
Yeah. she even has a notif every time a magical girl she knows gets off’d, lol


Keiko
“(._.(˙ ¯ ˙ )
Yeah it is strange that she keeps a tab on all of them and is peeking into their heads every now and then.


Leap
(꒪⌓꒪)
Huh, doesn’t that mean her stick gets used even if she doesn’t intend to?


TPAB
(✿´ ꒳ ` )
The rules of her stick is she makes contact, right? She willingly does it, so her scalp must be red all the time, lol


Keiko
(・o・。)
I think so since it feels like it activates everytime a magical girl she made contact with dies or something. Having it go off randomly just sounds inconvenient though…


Leap
( ^o^);;
We good to wrap up?


TPAB
o(^▽^)o
As wrapped up as big bro in those panties, cause his bulge is HUGE..


Leap
;;(^o^ )
The panties could also be just small.


TPAB
(/  ‘з’)/
Yeah, too small for his package!!!!!!!


Keiko
(≧∇≦*)
Lol they weren’t made for him clearly!


Leap
(;^o^\)
All that frustration has to go somewhere.


TPAB
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Yeah, he hasn’t tortured Aya in a long time. Guy has a huge build up.


Leap
(°ㅂ° ╬)
Ratings! xD


TPAB
(๑°o°๑)
I’d say 4 for the beach episode, 9 for Big Bro in panties.
What’s the average for that Leap?


Leap
(^_^)
Like 7 and a half, lol
Or is that a 6 and a half, haha, 7 for me.


Keiko
d(^-^b)
I’ll give it a 5

I think it’s 6 and a half lol oh well.


OK, now I’ve caught up (xD) Well, barely, but eyy at least I finally got these out of the way, and we’re coming in now on a clean slate this week.

Catch me tease the gang in what’s about to be a pretty hype (!!!) arc in Boku no Hero Academia over at TPAB’s and try to spot moments where I could’ve spoiled ’em but didn’t because I’m such a kind soul.

See how Keiko inadvertently made us watch smut through Devil’s Line at her place — it’s almost over.. it’s almost over…

Hope it was a fun three-day catch up with me, lol
On to some new stuff finally~!!

Advertisements

One thought on “T(a)LK — Mahou Shoujo Site, Episode 8: The calm before the storm

  1. Pingback: T(a)LK: Devils Line ep 8 – Keiko's Anime Blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s